Новият двигател KM 94 R-CE за комбинираната система STIHL KombiSystem
Сред обширната палитра от ръчни, задвижвани от двигател с вътрешно горене или електромотор, инструменти за работа в градината особено място заема т. нар. комбинирана система (STIHL KombiSystem), която е представена пред читателите на „Направи сам“. Най-общо казано тя представлява набор от различни работни инструменти, задвижвани от един и същ механизъм (модул) – двигател с вътрешно горене и ръкохватка с органите за неговото управление.
Задвижващият механизъм има съединител, чрез който към модула се присъединяват работните инструменти, всеки от които е специализиран за даден вид дейност при поддържане на градината: косене на трева, резитба на жив плет, рязане на клони, разрохкване (фрезоване) на повърхностния слой на почвата, почистване на тревни площи и алеи от замърсявания посредством ротационна четка или обдухване със силна въздушна струя. Комбинираната система за работа в градината на STIHL поема функциите на цял парк специализирани машини, всяка от които би имала собствен двигател. Решението е много практично, т.е. икономически изгодно, защото при пълния си набор от работни приставки комбинираната система замества десет машини с десет двигателя. С две думи един двигател поема работата на десетте. Тя е изключително рационална и от гледна точка на съхраняването, както и транспортирането на нейните компоненти.
При наличие на задвижващия модул всеки има възможност да избере необходимите му работни инструменти (приставки) – всички наведнъж или тези, които към момента са необходими. Щом възникне нова потребност, тогава се купува и необходимата за целта приставка.
Според вида на извършваната обработка или операция се взима подходящия работен инструмент и се свързва към задвижващия механизъм. Именно той е тема на тази статия, защото отскоро „Андреас Штил“ предлага за своята комбинирана система новия съществено обновен и усъвършенстван модел KM 94 R-CE. Освен двигателя, промените обхващат още ръкохватката с органите за управление на машината и съединителя, чрез който се присъединяват отделните работни инструменти.
В сравнение с досега предлагания за комбинираната система най-лек двигател (KM 56 RC-E), новият KM 94 R-CE е не само по-мощен (0,9 kW), но и допълнително олекотен (4,0 kg). Това е съществено постижение за машина, която по време на работа се държи изцяло на ръце. Така че короната за най-лек двигател с вътрешно горене за комбинирана система вече има нов носител. Този двигател е поредният представител на реномираното семейство двутактови двигатели STIHL 2-MIX, чиито предимства имат много съществен принос за убедителното представяне на механизираните инструменти на STIHL на световния пазар вече години наред.
прочети пълната статия в "Направи Сам"