Предварителни резултати на Група Бош за 2015 г.
Оборотът на Бош надхвърля 70 млрд. евро за първи път
Иновациите и свързаността стимулират растежа
– Шефът на Бош, Фолкмар Денер: “Постигнахме бизнес целите си”
– Оборотът е повишен с 10%
– Достигната е печалба от 5 млрд. евро
– Оперативната печалба EBIT отново нараства с 6,5%
– Бизнес сектор „Автомобилни технологии“ расте много по-бързо от автомобилната индустрия
– Темпът на растеж на „Енергийна и сградна техника“ се ускорява
– Двуцифрен ръст на продажбите в Азия и Северна Америка
Щутгарт – През 2015 г. Група Бош за първи път регистрира над 70 млрд. евро приходи от продажби, както сочат предварителните данни. Компанията успя да повиши оборота си с 10% спрямо предходната година. Печалбата също се увеличи. Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) е в размер на 4,5 млрд. евро, а с включени други извънредни ефекти достигна 5 млрд. евро. Оперативният EBIT е с 6,5% по-висок от предходната година. Делът на собствения капитал и ликвидността остават високи, независимо от милиардните разходи по придобиването на BSH Hausgeräte GmbH и Robert Bosch Automotive Steering GmbH. “Благодарение на иновативната си сила през 2015 г. успешно продължихме тенденцията на растеж в предизвикателна бизнес среда и на редица стагниращи пазари. Основният двигател на позитивното ни бизнес развитие е все по-големият брой решения за свързания свят“, заяви д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Robert Bosch GmbH.
Бош създава дигиталната трансформация
Свързаността чрез „Интернет на нещата“ променя бизнеса на Бош, в някои случаи и на фундаментално ниво. Бош е единствената компания в света, която е активна на всичките три нива в „Интернет на нещата“. Група Бош предлага ключови технологии за свързаността като сензори и софтуер и разработва нови услуги на тази основа. „С нашия богат опит в областта на сензорите, софтуера и услугите ние създаваме свързания свят и откриваме нови бизнес възможности. „Дигиталната трансформация“ не е заплаха за нас, а напротив – невероятен шанс“, продължи Денер. Само преди няколко седмици компанията оповести навлизането си на пазара на „интелигентния дом“. На изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас Бош представи за първи път своята система „Умен дом“.
Развитие на бизнеса през 2015 г. по бизнес сектори
През 2015 г. четирите бизнес сектора отбелязаха различни резултати. Д-р Щефан Азенкершбаумер, финансов директор и зам.-председател на Управителния съвет: “През 2015 г. ние подобрихме още повече пазарните си позиции и конкурентоспособността си в много области и спечелихме пазарни дялове.” Въпреки слабия ръст на световното автомобилно производство, бизнес сектор „Автомобилни технологии“ успя значително да увеличи продажбите си, както личи от предварителните данни. През 2015 г. оборотът нарасна с 12% до 41,7 млрд. евро. Сред най-успешните продукти на Бош за миналата година са бензиновите и дизелови системи за впръскване, системите за асистенция при шофиране и инфотейнмънт системите. Бизнес сектор „Потребителски стоки“ също отбеляза сериозен ръст. Тук Бош увеличи продажбите си с 9,3% спрямо изминалата година на 17,2 млрд. евро. Бестселърите в този сектор са интелигентните акумулаторни електроинструменти и домакинските уреди от типа на свързаните смарт фурни.
Бизнес сектор „Енергийна и сградна техника“ регистрира ръст от 11% – значително по-висок от миналогодишния. Секторът генерира продажби в размер на 5,1 млрд. евро. Успехът се дължи преди всичко на услугите, системите за сигурност за големи инфраструктурни проекти и на свързаните интелигентни решения за отопление. Бизнес сектор „Индустриална техника“ все още е повлиян от спада в световното машиностроене. Продажбите намаляха с 1,7% спрямо предходната година до 6,6 млрд. евро. Направление „Технологии за управление и контрол“ бе засегнато от срива на важни сегменти от машиностроителния пазар през 2015 г.
прочети пълната статия в "Направи Сам"