Първият в света верижен трион с магнезиево бутало на двигателя STIHL MS 400 C-M
Поредната новост, която STIHL въвежда в производствената си програма, е моторния верижен трион STIHL MS 400 C-M. Той е снабден с първия в света двутактов двигател, чието бутало е изработено от лека и същевременно много здрава магнезиева сплав. Това е позволило теглото на машината да бъде снижено до 5,8 kg (без режеща гарнитура и гориво), както и да се постигне много добро съотношение между тегло и мощност – 1,5 kg/kW. Новият двигател на STIHL развива максимална честота на въртене до 14 000 min¯¹, което осигурява на триона по-голяма режеща способност и, съответно по-висока производителност. Изработеното от магнезиева сплав бутало допринася и за повишаване на износоустойчивостта на двигателя.
Значението на това новаторско постижение на STIHL за развитието на двигатели с вътрешно горене се подчертава ярко и от високото отличие, което тази разработка получи на тазгодишното специализирано изложение Euroguss 2020 – първа награда в категорията за магнезиеви детайли, изработени чрез леене под налягане. Това постижение и отличие се дължат на факта, че STIHL притежава един от най-модерните и най-големи в Европа заводи за изработване на детайли чрез лети под налагане легирани магнезиеви сплави. За това ще отворим дума в края на статията, а тук продължаваме с новия верижен трион STIHL MS 400 C-M.
Към вече посочените в началото ключови данни за теглото и съотношението тегло/мощност, краткото описание на новия бензинов трион е „повече мощност, по-голям въртящ момент, по-голям работен обем на двигателя, и всичко това постигнато при по-ниско тегло.”
прочети пълната статия в "Направи Сам"