Стойки за странично обръщане на лек автомобил

 

40 години сп. „Направи сам“ 

 

Из архива на вестник „Направи сам“. Публикуваме статията във варианта й, поместен в сборника „Най-доброто от вестник „Направи сам“, том I, издание 1984 г.

 

За тези, които желаят сами да ремонтират или да поддържат автомобила си откъм долната страна на купето, и особено, ако не разполага с удобен за работа канал, предлагаме проста конструкция на стойки за странично обръщане на автомобила. Възможността за свободен достъп до долната му част несъмнено ще възбуди трудовия ентусиазъм на всеки автомобилист и ще му позволи много по-лесно и качествено да извърши нужните поправки. Страничното обръщане не вреди на автомобила. То е неизбежно, особено ако се налага закърпване на ламарината в долната част на купето, както и при извършване на консервационни работи – почистване на образувала се вече ръжда и полагане на препарати за антикорозионна защита.

Изработване. Изработват се две еднакви стойки от стоманен П- образен стоманен профил № 6,5, като отделните детайли 4 и 7 се заваряват помежду си с електрожен. От стоманена черна газова тръба с диаметър 1” се отрязват три парчета с показаните на чертежа размери. Двете по-къси тръби 2 се заваряват върху основата на стойката от двете страни на плочата 5, а по-дългата тръба 1 към самата плоча. Тя се изрязва от листова стомана с дебелина 10 mm. Големият отвор в плочата се прорязва с кислороден резак, а малките се пробиват с бормашина. Левият край на едната плоча и десният край на другата, гледано откъм страната с фрезенк на отворите, се изрязват, за да не се налага демонтиране ва дисковата спирачка на предното колело при закрепване на стойката. Плочата свободно се върти около оста 3, която представлява стоманен прът с Ø20 mm, зашплентован в двата края.

прочети пълната статия в "Направи Сам"


към началото