STIHL и VIKING в България – формулата на успеха

S_V_1

Георги Балански

Юбилейните годишнини на компании като „Андреас Штил“ ЕООД (виж „Андреас Штил ЕООД отпразнува своя 10-годишен юбилей„) заслужават по-специално внимание, защото те са едни от „белите лястовици“ на почтения бизнес, представители на нормалната икономика, движена от законите на свободната конкуренция, част от неизкривеното пазарно стопанство. Това прави успехът им още по-значим, а примерът им е единственият верен път, водещ бизнеса, държавата и обществото ни към съвременната европейска и световна цивилизация на свободното предприемачество и просперитет, изградени единствено на лични качества, умения и много труд.
Поради това ще си позволим накратко да споделим и своя прочит на десетилетното развитие на българското представителство на немската компания STIHL, което имаме привилегията да познаваме отблизо.
Първата публикация в списание „Направи сам“, свързана с продукти на STIHL, датира от октомври 2006 г., а от януари 2007 г. досега няма брой на списанието, в който да не сме публикували една или повече редакционни статии, представящи най-новите модели и технологии на STIHL и VIKING – общо 112 към момента. Всички те са достъпни на сайта на списанието – нeколкостотин страници прегледна и подробна енциклопедична информация, позволяваща да се проследи техническото развитие на машините на STIHL и VIKING през тези близо 10 години. А така също и актуалните най-добри към даден момент модели. Тази обилна информация представя и убедителните доказателства, защо тези две марки от много десетилетия са предпочитани на световния пазар, защо за много по-кратко време те завоюваха челни позиции и в страната ни. Независимо дали става дума за професионални работници от дърводобивната и дървопреработваща индустрия, работещи в промишлените овощни градини и паркове или за любителите градинари, общото между всички техни почитатели е, че държат на качествената техника и се стремят да притежават най-доброто – не само да бъде Made in Germany, а непременно и Made in STIHL.
От публикациите в списанието може да се проследят и всички ключови прояви през десетгодишното развитието на „Андреас Штил“ ЕООД като годишни дилърски срещи, участия в Международния технически панаир в Пловдив и др.
Практиката на почти всички познати нам световни компании, стъпили с представителства в страната ни, е преди на направят тази решителна крачка, внимателно, често и продължително, да проучват особеностите на местния пазар. Да организират предварително внос на свои продукти, чиито качества сами по себе си ненатрапчиво и поради това убедително са най-добрата им визитна картичка.
Такава е предисторията на представителството на Andreas STIHL AG & Co.KG в България. Моторните верижни триони на STIHL навлизат постепенно в българското горско стопанство отпреди 50 и повече години. След историческата политико-икономическа промяна в държавата през 1989 г., в периода от 1993 г. до 2005 г., машините STIHL и VIKING биват внасяни у нас от фирма „Модакс Сервиз“ ООД.
Заслужава да се отбележи, че благодарение на своето качество и вярна служба верижните триони STIHL спечелват признанието на работещите най-вече в дърводобива. И не само това. Привързаността им към сигурната машина, с която си изкарват хляба, поражда и тяхното местно гальовно наименование – щилки. В редица райони на страната думата „щилка“ и днес се използва като нарицателна за моторен верижен трион.

прочети пълната статия в "Направи Сам"


към началото