Ексцентършлайфмашина с антивибрационна система
Bosch пусна в продажба първата ексцентършлайфмашина с ефективно действаща антивибрационна система. Появата на новата шлайфмашина GEX 125-150 AVE Professional е събитие, което заслужава подобаващо внимание, защото се решава един сериозен проблем, който като че ли досега оставаше малко встрани от вниманието на конструкторите на големите производители на електроинструменти. От няколко години насам в стремежа си ръчните електроинструменти да станат по-безопасни за работещия чрез ограничаване, стигащо до елиминиране, на вредното въздействие на предаваните на ръцете вибрации ЕС въведе специална директива (2002/44/CE), която определя 2,5 m/s² като безопасна граница за нивото на вибрациите за всеки електроинструмент. С инструменти, отговарящи на това изискване, може да се работи безопасно без прекъсване през целия осемчасов работен ден.
Въвеждането на тези норми подтикна конструкторите на електроинструменти да разработят и внедрят в новите модели различни решения, водещи до намаляване нивото на предаваните от инструмента вибрации. Вниманието бе основно насочено към ъглошлайфмашините и перфораторите, докато шлайфмашините като че ли останаха по-встрани от „вятъра на промяната“. Очевидно е настанало време да се обърне по-сериозно внимание и на този вид машини и новият модел на Bosch е първата бяла лястовица на тази промяна. Това че антивибрационната система е разработена и внедрена при ексцентършлайфмашина очевидно е съобразено поне с две неща. Този вид шлайфмашини са най-често използваните и най-широко разпространени. Същевременно характерно за тях са доста силните вибрации, породени от ексцентрицитета, с който се върти работният орган – дискът върху който се закрепва шлифоващият лист. Това не може да се избегне, защото именно на това съставно движение на диска – въртеливо, съчетано с кръгово движение с малък ексцентрицитет (диаметър), което се възприема като трептене, се основава принципът на работа на този вид шлайфмашини.
Ето защо конструкторите на Bosch са избрали кардинално решение – премахнато е твърдото свързване на задвижващия механизъм с корпуса на машината и е заменено с еластични връзки, ефективно гасящи вибрациите.
прочети пълната статия в "Направи Сам"